FAQs Geberit Home

Har du spørsmål om Geberit Home-appen? Finn nyttige svar på de vanligste spørsmålene her.

Ønsker du mer informasjon eller en personlig konsultasjon? Geberit kundeservice hjelper deg gjerne på telefon eller e-post.

GENERELLE SPØRSMÅL OM GEBERIT HOME

HVA ER GEBERIT HOME?

Geberit Home er en app fra Geberit for smarttelefonen din. Geberit Home gir digital tilgang til ulike Geberit produkter på badet og hjelper deg med drift, konfigurering og vedlikehold. Appen og dens funksjoner er gratis.


HVA ER FORDELENE VED Å BRUKE GEBERIT HOME APPEN?

  • Betjen enhetene dine via smarttelefonen og still dem inn riktig
  • Bruk smarttelefonen som fjernkontroll for Geberit AquaClean dusjtoalett
  • Les bruksanvisningen på skjermen
  • Få tilgang til service og kontaktinformasjon*
  • Få tilgang til stell- og vedlikeholdsinformasjon
  • Vedlikehold enhetene dine interaktivt ved å bruke appen
  • Utfør fastvareoppdateringer

(*Funksjonen er ikke tilgjengelig i alle land)


Hvor kan jeg laste ned Geberit Home?

Geberit Home-appen er tilgjengelig gratis for Android- og iOS-smarttelefoner i den aktuelle appbutikken:

Geberit Home i Apple App Store
Geberit Home i Google Play Store

QR-kode for iOS Geberit Home App og Android Geberit Home App

HVILKE PRODUKTER STØTTER GEBERIT HOME?

Geberit-produktene som for øyeblikket støttes av Geberit Home kan sees i appbeskrivelsen i hver appbutikk.


HVORDAN KOBLER JEG GEBERIT-PRODUKTET MITT TIL GEBERIT HOME?

Via Bluetooth® 1). Aktiver Bluetooth®-funksjonen på smarttelefonen. De neste trinnene vises i appen

1) The Bluetooth® brand and its logos are the property of Bluetooth SIG, Inc. and are used under licence by Geberit.


HVORFOR MÅ JEG GI PLASSERINGSTILLATELSE FOR Å BRUKE GEBERIT HOME?

Bluetooth®1) is connected to the location services on Android devices with older operating system versions. This means that any Android device with an older operating system requires location permission to be granted in order to use an app that works with BLE. Geberit does not use any location data.

1) Bluetooth®-merket og dets logoer tilhører Bluetooth SIG, Inc. og brukes under lisens av Geberit.


HVORDAN SIKRER GEBERIT SIKKERHET OG DATAPERSONVERN?

Geberit utvikler og driver digitale produkter og tjenester i henhold til høye sikkerhetsstandarder. I tillegg gjennomføres det med jevne mellomrom en gjennomgang av eksterne, uavhengige cybersikkerhetsspesialister. EUs retningslinjer for databeskyttelse følges ved utvikling og drift av digitale produkter og tjenester. For mer informasjon, se vilkårene for bruk og personvernreglene for Geberit mobilapper og IoT-tjenester.


Spørsmål knyttet til Geberit AquaClean

HVILKE FUNKSJONER KAN JEG UTFØRE MED MIN GEBERIT AQUACLEAN DUSJTOALETT I BRUK AV GEBERIT HOME?

  • Fjernstyr Geberit AquaClean dusjtoalett
  • Konfigurer enhetsinnstillinger
  • Endre personlige innstillinger
  • Se bruksanvisningen
  • Utfør vedlikeholdsarbeid (f.eks. avkalking, skifte av filtre)
  • Se funksjonalitetsvideoer (f.eks. om avkalking)*
  • Les stell- og vedlikeholdsinstruksjoner
  • Slå opp service og kontaktinformasjon*
  • *Funksjonen er ikke tilgjengelig i alle landBruk Geberit AquaClean fjernstøtte

*Funksjonen er ikke tilgjengelig i alle land


JEG HAR ALLEREDE INSTALLERT GEBERIT AQUACLEAN APPEN. KAN JEG FORTSETTE Å BRUKE DEN?

Nei, Geberit AquaClean-appen støttes ikke lenger. Vennligst bruk Geberit Home fra nå av.


HVA SKAL JEG GJØRE HVIS TILKOBLINGEN TIL MITT GEBERIT AQUACLEAN DUSJTOALET FEILER, ER TREGT ELLER USTABIL ELLER HVIS EN FIRMWARE-OPPDATERING FEIL?

Hvis en av disse tilfellene skulle oppstå, anbefaler vi at du utfører følgende trinn:

  • Avinstaller Geberit Home fra smarttelefonen og start deretter smarttelefonen på nytt.
  • Slå av Geberit AquaClean dusjtoalett, vent 30 sekunder og slå det deretter på igjen.
  • Installer Geberit Home på nytt på smarttelefonen og prøv igjen. Følg trinnene vist i appen nøye. Hold smarttelefonen i nærheten av dusjtoalettet og hold appen åpen
  • Hvis du trenger ytterligere hjelp, hjelper Geberit kundeservice i ditt land gjerne.

JEG HAR KOBLET MITT GEBERIT AQUACLEAN DUSJTOALETT TIL GEBERIT HOME APPEN. NÅ HAR DEN FYSISKE FJERNKONTROLLEN TIL DUSJTOALETET MIN SLUTTET Å VIRKE. HVA BURDE JEG GJØRE?

Geberit AquaClean dusjtoaletter støtter kun én aktiv Bluetooth®1) tilkobling om gangen. Lukk appen på smarttelefonen for å kunne bruke den fysiske fjernkontrollen igjen. For mer informasjon om den fysiske fjernkontrollen, se bruksanvisningen til dusjtoalettet.

1) Bluetooth®-merket og dets logoer tilhører Bluetooth SIG, Inc. og brukes under lisens av Geberit.


HVORDAN KAN JEG FÅ TILGANG TIL FJERNKONTROLLFUNKSJONEN PÅ MITT GEBERIT AQUACLEAN DUSJTOALET SÅ RASK SOM MULIG VED Å BRUKE GEBERIT HOME APPEN?

Det har vært en rask fjernkontroll tilgangsfunksjon for Geberit AquaClean dusjtoaletter siden versjon 2.4 av Geberit Home. For å bruke den, sveip til høyre over ønsket dusjtoalett på appens startskjerm (dusjtoalettet må allerede være koblet til appen én gang) og trykk deretter på det blå fjernkontrollsymbolet.

HVORDAN BRUKER JEG TØRKERFUNKSJONEN PÅ MITT GEBERIT AQUACLEAN DUSJTOALETT UTEN FØRST Å MÅ BRUKE DUSJFUNKSJONEN IGJEN?

På Geberit AquaClean-modeller med tørrer har det vært mulig å reaktivere tørrerfunksjonaliteten etter at dusjfunksjonaliteten har vært brukt minst én gang i løpet av en brukssyklus siden Geberit Home versjon 2.3. For å gjøre det, trykk på dusjikonet på fjernkontrollen i appen for å deaktivere dusjen. Trykk deretter på “Start“ igjen for kun å bruke tørreren.


HVA ER FORSKJELLEN MELLOM ENHETSINNSTILLINGER OG PERSONLIGE INNSTILLINGER PÅ GEBERIT AQUACLEAN DUSJTOALETTER?

Personlige innstillinger er aktive så lenge du er koblet til enheten med appen. Du finner de personlige innstillingene i fjernkontrollfunksjonen til appen ved å klikke på det blå ikonet under produktnavnet. Enhetsinnstillingene er derimot aktive når enheten styres av den fysiske fjernkontrollen eller den lokale kontrollen. Det kan ta noen minutter etter at du har koblet fra appen før enhetsinnstillingene blir aktive igjen. Dette kan for eksempel ses hvis fargen på orienteringslyset ikke endres umiddelbart hvis forskjellige farger velges for de personlige innstillingene og enhetsinnstillingene.


Generell informasjon om Geberit Home App