Spørsmål og svar

Om Geberit fjernsupport

Her finner du svar på de vanligste spørsmålene om Geberit fjernsupport..

Hvis du ikke finner svar på spørsmålet ditt, vil Geberit kundeservice gjerne svare på forespørselen din via telefon eller e-post.


Dine spørsmål og våre svar om fjernsupport

Hva er Geberit fjernsupport?

Geberit fjernsupporter en tjeneste som er tilgjengelig i utvalgte markeder. Geberit kundeservice kan få midlertidig tilgang til ditt Geberit AquaClean dusjtoalett via fjernforbindelse og dermed gi deg målrettet support.


Hvordan kan Geberit fjernsupport hjelpe meg?

Geberit kundeservice kan foreta fjerninnstillinger på enheten din, starte vedlikeholdsfunksjoner (f.eks. avkalking) og foreta firmware-oppdateringer. Hvis det foreligger feilmeldinger, kan detaljerte analyser utføres eksternt.


Hvordan fungerer tilkoblingen for Geberit fjernsupport?

Smarttelefonen din er kommunikasjonsgrensesnittet mellom AquaClean dusjtoalett og Geberit kundeservice. Det første du må gjøre er å installere Geberit Home-appen på din smarttelefon. Koble deretter AquaClean-dusjtoalettet til smarttelefonen din via Bluetooth. Ring deretter Geberit kundeservice og start fjernsupport i appen.


Hvor i Geberit Home-appen finner jeg Geberit fjernsupport?

Du finner Geberit fjernsupport under «Service og kontakt». Velg fjernsupport der og følg instruksjonene som er beskrevet der for å starte fjernsupport.


Fungerer Geberit fjernsupport også for andre Geberit-produkter?

Nei, denne tjenesten er bare tilgjengelig for AquaClean dusjtoaletter.


Har Geberit tilgang til enheten min når som helst?

Nei, tilkoblingen er bare aktiv under fjernsupport. Du starter og avslutter fjernsupport i Geberit Home-appen og kan koble fra når som helst med et tastetrykk.


Er det noen krav jeg må oppfylle for å bruke Geberit fjernsupport?

De eneste kravene er at du må ha en Geberit AquaClean Mera, Sela (fra 2019) eller Tuma, ha Geberit Home-appen installert på smarttelefonen din og en aktiv internettforbindelse.


Hvilken firmware-versjon trenger jeg for Geberit fjernsupport?

Mera: 21.0 eller nyere
Tuma: 9.0 eller nyere
Sela: 3.0 eller nyere


Må jeg ha et passord for å kunne bruke Geberit fjernsupport?

Nei. Så snart du starter Geberit fjernsupport i Geberit Home-appen, genereres automatisk en ID og en tilgangskode. Du må oppgi ID-en og tilgangskoden til Geberit kundeservice via telefon, slik at de kan få tilgang til ditt AquaClean dusjtoalett.


Er ID-en og tilgangskoden alltid lik?

Nei, ID-en og tilgangskoden genereres om igjen automatisk for hver tilkobling.


Kan jeg også bruke Geberit fjernsupport med en eldre dusjtoalettmodell (f.eks. Balena 8000)?

Nei, Geberit fjernsupport er bare mulig for modellene AquaClean Mera, Sela (fra 2019) og Tuma. Et Bluetooth-grensesnitt kreves for å opprette tilkoblingen, noe de eldre modellene ikke har .


Kan jeg ettermontere Bluetooth-grensesnitt på en eldre modell?

Nei, Bluetooth-grensesnitt kan dessverre ikke ettermonteres på eldre Geberit dusjtoalettmodeller.


På hvilke tidspunkter kan jeg bruke Geberit fjernsupport?

Fjernsupport er tilgjengelig i de vanlige åpningstidene til Geberit kundeservice.


Hvordan sørger Geberit for sikkerhet og personvern?

Geberit-appene og IoT-tjenestene utvikles og drives i henhold til høye sikkerhetsstandarder. I tillegg utfører eksterne, uavhengige cybersikkerhetsspesialister jevnlige kontroller. I utviklingen og driften av Geberit-appene og IoT-tjenestene overholdes retningslinjene i GDPR. Du finner mer informasjon i bruksbetingelsene og i personvernerklæringen.


Hvem har tilgang til dataene mine?

Kundeservicemedarbeideren som du er i telefonkontakt med under aktivt fjernsuppert har midlertidig tilgang til dataene dine. Etter at fjernsupport er avsluttet, har ikke kundeservicemedarbeiderne tilgang til dataene dine lenger.


Hva skjer med de overførte dataene mine?

Så snart fjerntilgang skal utføres, innhenter vi ditt samtykke på forhånd. Vi trenger de overførte dataene for å kunne tilby tjenestene våre og for å forbedre utvalget av tjenester ved hjelp av anonymiserte dataanalyser. Du finner mer informasjon i bruksbetingelsene og i personvernerklæringen.