Opplevelsen bak Geberit AquaClean
Fra familiebedrift til europeisk markedsleder
Geberit har skapt historie i 150 år. Da Caspar Melchior Albert Gebert åpnet en blikkenslagervirksomhet i det gamle sentrum av Rapperswil-Jona i Sveits tilbake i 1874, kunne ingen ha forestilt seg at det skulle bli et globalt selskap en dag. Spol frem litt over hundre år til 1978, og Geberit kunne vise til en sterk sans for innovasjon ved å forstå at dusjtoaletter var fremtiden innen personlig hygiene. Mens reaksjonen på dusjtoalett-innovasjonen var noe dempet i Europa, ble den snart vanlig i japanske husholdninger. Takket være mange års forskning innen dusjtoaletter, har Geberit lykkes med å utvikle og perfeksjonere teknologien sin. Dette har resultert i produkter som tilbyr maksimal komfort, bekvemmelighet, design og kvalitet – og har gledet kunder over hele verden i 45 år.
Utforsk AquaClean dusjtoaletters spennende historie.
Da Geberit lanserte Geberella toalettsete tilbake i 1978 og den komplette Geberit-O-Mat-løsningen et år senere i 1979 som det første Geberit toalettet med integrert dusjfunksjon, ved å kombinere praktisk talt alle funksjonene til et toalett og et bidé, vakte emnet personlig hygiene oppsikt over hele verden.
Det japanske folket, kjent for sine strenge krav når det gjelder renslighet og personlig hygiene, etablerte raskt et massemarked i sitt land for dette nye produktet. Bare noen få år senere var de innovative toalettene å se i halvparten av alle japanske husholdninger. I Europa tok det imidlertid litt tid før disse intelligente dusjtoalettene ble mer vanlig på badene.
Geberit fortsatte å utvikle dusjkonseptet og lanserte det første vegghengte, integrerte dusjtoalettet i Sveits under merkenavnet Balena. Den kan også kombineres med moderne installasjon foran vegg og innbyggingssisterne for å skape en helt ny stil.